Hypermarkety obhajují šizené potraviny: Češi jsou prasata!

28. října 2011 v 21:28 | Viktor Stropek |  co se dějě v trávě?
Hypermarkety obhajují šizené potraviny: Češi jsou prasata!


01.08.2011 - Text: Petr Holec





Že se Česko - a postkomunistická Evropa obecně - stalo ohledně potravin odpadkovým košem, se ví už dlouho; zdejší šunka připomíná horší sulc, řídký chleba plný otrub se dobarvuje do tmavší zdravější barvy a kuřata obsahují víc vody než masa. To vše navíc v chudší zemi často stojí víc než kvalitnější potraviny na bohatším Západě.



Hypermarkety se to dosud snažily tajit. Jenže nyní vše potvrdily i laboratorní testy. A nejde jen o dobře známé prohřešky: expertní rozbory dokonce ukázaly, že jiné složení mívá i zboží obecně považované za identické - například nápoje od stejného výrobce.






"Ano, je to tak," přiznává mluvčí druhého nejmenovaného řetězce. "Za potraviny, jaké prodáváme v Česku, by nás v Rakousku či Německu žalovali, to v lepším případě. Takoví Francouzi by nám prodejny včetně firemních aut rovnou podpálili a management vzali jako rukojmí. Navíc by zboží za ty ceny nikdo nekupoval. Ale není to naše vina: Češi si za to můžou svým příšerným stravovacím vkusem. Kdysi jsme jim zkoušeli prodávat i kvalitnější a zdravější potraviny, jenže oni si stejně vybírali ty české - smím to tak říct? - sračky."



Šizení podle hypermarketů omlouvá i často vyšší cenu. "Šidit potraviny vždy nemusí být levnější, jak se může logicky zdát na první pohled," dodává mluvčí prvního nejmenovaného řetězce. "Vyrobit třeba tzv. křehčené kuře, v němž je víc vody než masa, není úplně jednoduchý proces - vyžaduje to moderní technologie. Stejně jako naplnit párky vším možným odpadem. Víte, ani šizení není zadarmo. My nemůžeme být charita. To ponecháváme nadacím a církvím."



David Hasselhoff vlastně není tak úplně David Hasselhoff
Podle jejich společného prohlášení vydaného pro média hypermarkety jen následují "národní folklór šizení a nezdravého žití". Firmy v něm volně parafrázují i českého prezidenta Václava Klause: nemůžou si prý dovolit chovat se jako od "národní identity zcela odtržená bruselská politická elita", která se lidi snaží vychovávat k něčemu lepšímu, co sami nechtějí.



"My působíme na volném trhu, takže svým zákazníkům pouze dopřáváme to, co sami chtějí," píše se v prohlášení. "Ostatně běžte do typické české restaurace: mnoho lidí si zde pochutnává na šizených, nezdravých a obecně příšerných jídlech. Proč bychom podobný standard neměli našim zákazníkům dopřát i my?"

Zdroj: http://www.reflex.cz/clanek/zivot-a-styl/42715/hypermarkety-obhajuji-sizene-potraviny-cesi-jsou-prasata.html
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama